درباره هنرستان دكتر هادوي PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط Administrator   
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۱۶

این مرکز در سال 86-85 فعالیت خود را با تعداد 36 نفر مهارت آموز در نوبت بعد الظهر در مرکز طلیعه نور آغاز نمود. وشروع فعالیت های حرفه ای این مرکز

در قالب رشته های راسته دوز، فرش، سفالگری، هنر در خانه  وحرفه های فرعی در قالب فعالیتهایی چون آشپزی و شیرینی پزی، سرمه و صدف بود.

در سال 87-86 این مرکز فعالیت مستقل خود را در مرکز آموزشی دکترفاطمه  هادوی آغاز نمودو اکنون فعا لیت خود را با 60 نفر از دانش آموزان ادامه می دهد.

دانش آموزان بر اساس علاقه، استعداد وتوانائیها ی جسمانی ، حسی و حرکتی وهمچنین نظر والدین ، دبیران وسرپرستان آموزشی  به یکی از حرفه های اصلی دایر در مرکزهدایت می شوند.


1-       کارگاه خیاطی : آموزش خیاطی ( سرویس آشپز خانه ، سرویس حوله ، ملحفه ، پرده و.........)
2-       کارگاه فرش: آموزش وبافت طرحهای تابلویی و گبه  
3-       کارگاه سفال : آموزش ورز دادن گل وآموزش اشکال هندسی و حجمی ، قالب زنی و ...)
4-       کار گاه هنر در خانه : آموزش رایانه
که دانش آموزان متناسب با حرفه اصلی حرفه فر عی نیز به آنها آموزش داده می شود.که حرفه های فرعی عبارتند از :
1-       کارگاه سر مه دوزی :«  آشنایی با ترمه و سرمه های مختلف ، آموزش ساقه دوزی ، گل وبرگ و شکوفه روی ترمه  و.. »
2-       کارگاه صدف :« شناسایی صدف ها ، تهیه تابلو های صدف ، ساخت مجسمه های صدفی و...»
3-       کارگاه آشپزی : « آموزش انواع شیرینی ها وغذاهای ساده و...»
4-       کارگاه مهارت زندگی : » آموزش مهارتهای اجتماعی .

در کنار آموزشهای کارگاهی دروس تئوری نیز که اغلب به صورت کار گاهی یست از قبیل ریاضی ، اجتماعی ، فارسی ، دینی ،قران ،علوم ، پرورشی و هنر و ورزش به آنهاآموزش  داده می شود.


آشنایی با اهداف دوره متوسطه حرفه ای

در راستای تحقق اهداف آموزش وپرورش وتوانبخشی متناسب با تواناییها ونیاز های دانش آموزان استثنایی وبه منظور آماده کردن آنها برای کسب موقعیت اجتماعی و اقتصادی متناسب با ویژ گیهاو شرایط ذهنی و رفتاریشان ایجاد مراکز مهارتها ی حرفه ای وهنرستان لازم وضروری به نظر رسید . عمده ترین دلایل این ضرورت عبارتند از:
1- دانش آموزان در ابتدا ی ورود به مقطع مهارتها آمادگی لازم برای وارد شدن به اجتماع را ندارند و در این دوره مهارتهای اجتماعی به دانش آموزآموخته می شود .
2- این دانش آموزان در مرحله گذران سن بلوغ می باشد .و امکان انحراف آنها در این سن بالا می رود ، این دوره به دانش آموز کمک می کند تا مها رتها ی لازم برای یک زندگی مطلوب را کسب نمایند.
3- دانش آموز ان در ابتدای ورود به دوره متوسطه حرفه ای باید مهارتهای لازم را کسب نمایند تا برای ورود به به اجتماع آمادگی لازم را داشته باشند .
4- از جمله مها رتهایی که دانش آموز در این سن نیاز به فراگیری آن دارد عبارتند از :

الف : پرورش مهارتها ی شخصی
ب: افزایش تواناییها ومهارتهای اجتماعی
ج: مهارتها ی حرفه ای و شغلی
د: رسیدن به کفایت اقتصادی نسبی
ه: رسیدن به استقلال نسبی

خدمات ارائه شده توسط مرکز به دانش آموزان

خدمات آموزشی :


• بازدید کلاسی ، تهیه کیت ها آموزشی ،برگزاری جلسات شورای دبیران و جلسات کار گروهی بین همکاران و تهیه بانک اطلاعات و بانک جایزه
• خدمات پرورشی:
• برگزاری مراسم ایام ا... جشن ها و شهادتها ،مراسم نماز جماعت ، برگزاری بازدیدها ی مختلف ، استفاده از کتابخانه در ساعات فوق برنامه ، اجرای مراسم آغازین ، شرکت دادن دانش آموزان در مسابقات فرهنگی هنری
• خدمات مشاوره ای :
• برگزاری جلسات آموزش خانواده هر ماه یکبار ، بر گزاری جلسات مشاوره ای بصورت کلاسی و اختصاصی و، جذب کمکهای خیرین جهت تجهیز مدرسه و کمک به دانش آموزان بی بضاعت ، بازدید از

منازل دانش آموزان


• خدمات کارگاهی :
• تخصیص کار گاهها به درس تئوری و عملی
• تجهیز کار گاهها با وسایل کمک آموزشی ، وسایل مورد نیاز کار گاهی از جمله ( چرخ خیاطی ، سر دوز ، ویدئو ،رایانه
• خدمات بهداشتی :
• اجرای طرح آهن ، انجام معاینات بهداشتی ، اختصاص ساعت بهداشت به آموزش مسائل بهداشتی ، دعوت از کارشناس ایمنی و بهداشت و ایمنی ، بیمار یابی وارجاع دانش آموزان به مراکز بهداشت و متخصصین ، انجام کمکهای اولیه ،کنترل بهداشت فردی دانش آموزان و بهداشت محیط

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۳۹
 
جوملا نرم افزار آزاد تحت مجوز GNU/GPL نسخه 2.0
جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان